foco webcam
arrabida bridge porto webcam
matosinhos beach webcam
webcam off
your webcam
Tomaz Furlan Residency

Project WEAR XVII, 2014

Several materials 

Project developed in artistic residence in October 2014 with scrap and abandoned materials in the metal workshop, FBAUP


“WEAR XVII project is constructed and based on scrap materials gathered in the environment of the residence venue. Depending on the potential of the gathered materials, the object/machine will be constructed. The process of construction starts with gathering process and on the sketches produced based on the material gathered. It starts with basic idea: the assembly line or production line. Within the construction, some moving parts will be used to create a process of production or assembly – visitors are invited to interact with the piece. As a process oriented project, the work is not totally predetermined, many variables are not determined as they depend on the «poetry» of gathered material. The Object/Machine is used to create a short video, displayed as a video loop, which serves as guide for visitors/users of the machine.” T.F.



Projeto WEAR XVII, 2014

Materiais diversos

Projeto desenvolvido em residência artística em Outubro de 2014 com materiais de sucata abandonados e na da oficina de metal da FBAUP


“O Projeto WEAR XVII é construído e baseado em materiais de sucata recolhidos no ambiente do local de residência. O objeto/máquina será construído dependendo do potencial dos materiais encontrados. O processo de construção inicia com o processo de coleta e com os esboços produzidos com base no material recolhido. Começa com a ideia básica: a linha de montagem ou a linha de produção. Dentro da construção, algumas partes móveis serão utilizadas para criar um processo de produção ou de montagem – os visitantes são convidados a interagir com a peça. Na qualidade de um projeto processual, o trabalho não está totalmente pré-determinado. Muitas variáveis não se encontram ainda determinadas, uma vez que dependem da “poesia” do material recolhido. O Objeto/Máquina é usado para criar um pequeno vídeo, exibido como um loop de vídeo, que serve de aos visitantes/utilizadores da máquina.” T.F.



Tomaz Furlan (Slovenia, 1977) is an artist who studied sculpture at the Academy of Fine Art, Ljubljana. His work consists of video performances, sculptures and video installations. The video performances highlight the use of dresses or body accessories made for a certain purpose. He has been part of many exhibitions in Slovenia and internationally including Manifesta 9, Genk; In the Loop: Contemporary Contemporary Video Art from the European Union, Washington; Limited Access II, Parkingallery, and Eyedentify Yourself, SCCA Ljubljana. Furlan lives and works in Ljubljana. 


Tomaz Furlan (Eslovênia, 1977) é um artista que estudou escultura na Academia de Belas Artes, em Ljubljana. O seu trabalho consiste em apresentações de vídeo, esculturas e instalações de vídeo. As performances em vídeo destacam o uso de vestidos ou acessórios fabricados para um determinado fim. Tem participado em muitas exposições na Eslovénia e a nível internacional, incluindo a Manifesta 9, Genk; Em Loop: Arte Contemporânea em Vídeo da União Europeia, Washington; Limited Access II, Parkingallery e Eyedentify Yourself, SCCA Ljubljana. Furlan reside e trabalha em Ljubljana. 



www.e-arhiv.org/diva/index.php?opt=author&id=82